Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudne wyzwania i duża satysfakcja

15 września 2017 | Dodatki Jednodniowe | Jacek Marczyński
autor zdjęcia: Ryszard Kornecki
źródło: Fotorzepa
„Kopciuszek” z muzyką Gioacchino Rossiniego, choreografia Giorgio Madia, 13 i 15 października; na zdjęciu Mizuki Kurosawa
autor zdjęcia: Jacek Wrzesiński
źródło: Fotorzepa
„Kopciuszek” z muzyką Gioacchino Rossiniego, choreografia Giorgio Madia, 13 i 15 października; na zdjęciu Mizuki Kurosawa
„Koncert na dwa głosy”, 17 września; na zdjęciu: Katarzyna Oleś–Blacha i Andrzej Lampert
autor zdjęcia: Ryszard Kornecki
źródło: Fotorzepa
„Koncert na dwa głosy”, 17 września; na zdjęciu: Katarzyna Oleś–Blacha i Andrzej Lampert
Jacques Offenbach, „Opowieści Hoffmanna”, scena zbiorowa; reżyseria Michał Znaniecki, 8 i 10 października
autor zdjęcia: Łukasz Łuszczek
źródło: Fotorzepa
Jacques Offenbach, „Opowieści Hoffmanna”, scena zbiorowa; reżyseria Michał Znaniecki, 8 i 10 października
„Teresica – una pasión” z pieśniami hiszpańskiego renesansu, reżyseria Fred Apke,  21 i 22 października, 22 i 23 listopada; na zdjęciu: Iwona Socha i Krzysztof Kozarek
autor zdjęcia: Jacek Jarczok
źródło: Fotorzepa
„Teresica – una pasión” z pieśniami hiszpańskiego renesansu, reżyseria Fred Apke, 21 i 22 października, 22 i 23 listopada; na zdjęciu: Iwona Socha i Krzysztof Kozarek
Piotr Czajkowski, „Eugeniusz Oniegin”, reżyseria Michał Znaniecki,  29 września i 1 października; na zdjęciu: Ewa Biegas i Mariusz Kwiecień
autor zdjęcia: Jacek Wrzesiński
źródło: Fotorzepa
Piotr Czajkowski, „Eugeniusz Oniegin”, reżyseria Michał Znaniecki, 29 września i 1 października; na zdjęciu: Ewa Biegas i Mariusz Kwiecień
„Tannhäuser”, reżyseria Laco Adamik,  17 i 19 listopada; na pierwszym planie Tomasz Kuk
autor zdjęcia: Ryszard Kornecki
źródło: Fotorzepa
„Tannhäuser”, reżyseria Laco Adamik, 17 i 19 listopada; na pierwszym planie Tomasz Kuk

Bogusław Nowak, dyrektor Opery Krakowskiej zdradza, że prowadzenie takiego teatru może być przyjemnością.

Zaczyna pan nowy sezon bardzo ambitnie. Wystawienie „Normy" Belliniego jest wyzwaniem dla każdego teatru.

Bogusław Nowak: To prawda, ale mam nadzieję, że nasi widzowie też uważają, że jesteśmy ambitni. Wierzę jednak, że powstanie spektakl, który i nam sprawi satysfakcję.

Planując każdą premierę, myśli pan bardziej o tym, czy ma pan do dyspozycji artystów, którzy podołają wyzwaniu, czy głównie o tym, na co czeka publiczność?

Przede wszystkim muszę zdradzić, że Opera Krakowska prowadzona jest kolegialnie. Decyzje zapadają w gronie trzyosobowym: Laco Adamik, Tomasz Tokarczyk i ja. I rzeczywiście długo się zastanawiamy, czy stać nas artystycznie na daną premierę. Z reguły odpowiedź jest następująca: w zasadzie tak, ale trzeba jeszcze kogoś dobrać do obsady. Potrzebna jest zatem, jak to nazywam, wartość dodana. W przypadku „Normy" będzie to udział dwóch tenorów; Arnolda Rutkowskiego i Paolo Lardizzone. Zastanawiamy się też, jak sprawić przyjemność naszym solistom. „Norma" jest więc dla Katarzyny Oleś–Blacha, ale i dla pozostałego zespołu. A generalnie rzecz ujmując, od pewnego czasu wkroczyliśmy już na drogę poszukiwań twórczych, a jednocześnie i takich wyborów, które nam samym sprawiają przyjemność. Mamy więc takie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10853

Wydanie: 10853

Spis treści
Zamów abonament